Veelgestelde vragen

HealthCheckCenter is er voor jou. Om het je makkelijker te maken. Snel zekerheid te geven. Vragen te beantwoorden. Je wijzer te maken. En we kunnen ons voorstellen dat je veel vragen hebt over de verschillende soorten testen, kosten, onze HealthCheckCenter locaties, hoe het proces verloopt en hoe alles nu precies in elkaar steekt met je testuitslag. Daarom proberen we je via onderstaande onderwerpen alles zo goed als mogelijk uit te leggen. Toch nog vragen? Stel ze ons door contact met ons op te nemen via helpdesk@healthcheckcenter.nl

Veelgestelde vragen over het reguliere bloedonderzoek

Moet ik nuchter zijn voor het bloedonderzoek?
Kan ik de test anoniem laten afnemen?
Hoe worden de onderzoeken afgenomen?
Hoe snel kan ik de testuitslagen inzien in mijn uitslagenportaal?
Is het mogelijk om meerdere testen tegelijk te bestellen?
Waarom kan ik pas vanaf 18 jaar bloedonderzoek bestellen?
Kan ik mijn resultaten met de arts bespreken?
Als ik op vrijdag bloed geef, wanneer zijn mijn resultaten dan bekend?
Mijn uitslag is goed, maar toch heb ik klachten

Vragen over de COVID-19 onderzoeken

Het is bij HealthCheckCenter mogelijk om COVID-19 testen uit te laten voeren. Deze procedure is net wat anders dan die van de 'reguliere' bloedonderzoeken. Zo ga je bijvoorbeeld naar een andere pagina als je deze onderzoeken wilt afrekenen en kan je dit niet combineren met de reguliere bloedonderzoeken. Heb je vragen en staat het antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Vragen over de COVID-19 onderzoeken

De regels voor Gratis Testen voor Toegang zijn anders dan de normale regels van HealthCheckCenter. Je kan bijvoorbeeld geen groepsaanmelding doen, je afspraak wijzigen, of achteraf je gegevens aanpassen. Houd daar rekening mee.

Is de test goedgekeurd door het RIVM?
Houdt de overheid bij wie zich laat testen?
Hoe wordt omgegaan met de gegevens die ik verstrek?
Hoe ziet het bestelproces er uit?
Wat moet ik van te voren weten als ik mij aanmeld als groep?
Kan ik een groepsaanmelding doen als ik klachten of symptomen heb die passen bij een Corona besmetting?
Wat moet ik meenemen naar mijn testafspraak?
Kan ik achteraf een (non)COVID-19 Certificaat bestellen?
Wanneer ontvang ik mijn (non)COVID-19 Certificaat?
Hoe krijg ik de uitslag en het testbewijs?
Ik heb geen bevestigingsmail gehad (met barcode), wat nu?
Ik red mijn gekozen afnamedatum/tijd niet, hoe kan ik deze wijzigen?
Kan ik mij ook laten testen als ik niet de Nederlandse nationaliteit heb?
Kan ik mijn afspraak annuleren?
Kan ik mijn testresultaat telefonisch krijgen?